Wednesday, September 25, 2013

Sick Month



This month has been a ‘not so well’ month for me. It’s the second time I had a very bad flu, susah nak bernafas even when I am sitting or standing. To add it up kena sakit gigi pulak. The worst sakit gigi ever kot, sampai tak bole tidur. Tambah lagi dengan sakit kerongkong, perit yang teramat sangat. I remember waking up at 4 am sebab tak boleh bare the pain anymore. Teringat kat arwah Mak – how she suffered tak dapat tido nyenyak for months and sakit tekak sampai nak telan air pon sakit. Al-Fatihah untuk arwah Mak. Nak makan pon sakit and kena kunyah pelan-pelan. Ditambah dengan hidung tersumbat, proses makan tu bukan sesuatu yang mudah. Malas nak suffer, I choose bread for lunch. Dah 2 hari lunch on bread je. Nampak macam diet but it is not. The 1st lunch bread day I ate 1 sausage roll + 6 mini pandan bread and 2 pack of sultana cookies for tea-time. Today I had raisin outmeal bread and almost finish the whole loaf myself. Obviously this not diet. 

Si kecik tu pon demam semalam. Second time demam bulan ni. Last time masa I was on EL for the whole week so it is not a problem to take care of him. This time I just can't afford to take leave to jaga him as I am also not feeling well and dah kerap sangat cuti bulan ni. Oh anak be strong and healty ye. Ya Allah lindungilah dia dari penyakit yang berbahaya.
 
Kalo ikutkan hati semalam memang nak kerja, sebab I am not entitle for MC anymore, which mean kena deduct salary. Tambah dengan kerja kat opis yang dah due and bos kompem akan komplen asik EL and MC je. Rezeki kan Allah yang bagi. Sakit ni pon dari Allah, mudah-mudahan dapat hapuskan dosa-dosa kecil.

No comments:

Post a Comment